Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton ghost och diskavbildning


xfiler

Rekommendera Poster

Jag har en liten fråga om norton ghost.

Jag har en hdd som håller på att gå i små bitar. Troligtvis är det ett mekaniskt fel då hdd låter som en traktor ibland. Det jag skulle vilja göra är att ta en exakt kopia av hdd, köpa en ny hdd och återställa all data på den. Hdd som jag har är på 80gb om jag nu köper en 500gb hdd hur funkar det om jag återställer data på den ?? blir det 2 partitioner som på den tidigare samt resterande plats delad på dessa två eller hur blir det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör en kopia av C:\...eller hela disken. då blir det allt på C:\ i den nya.

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

okej man platsen föröver det som ligger på C:\ i så fall blir den partitionerad på något vis ?

säg att jag har en nuvarande c: på 40gb jag gör en avbild på den och lägger den på en 500gb hdd hur kommer disken att se ut ?(partitioner)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Den kommer säkerligen INTE att bli partionerad iaf!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ett liknande program som Ghost skapar en kopia av disken som är lika stor som orginalet. Det är ingen katastrof om Ghost gör likadant.

Efter kopieringen kan du använda t.ex. Partition Magic för att partitionera resten och slå samman partitionerna till en enda stor.

 

Ett råd är att göra detta med den nya disken inmonterad som sekundär disk (eller i ett USB-kabinett). Det är inte riskfritt att slå samman partitioner, och om något går fel är det inte roligt att den primära C:-disken pajar.

 

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tack för ditt svar arkitekten.

svar som helren´s undanbes.

bara för att jag aldrig har använt

ghost behöver jag inte vara någon idiot.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...