Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internetuppkoppling

BillyDeKid

Recommended Posts

Hej alla Pc-supportrar, jag vore tacksam med lite hjälp.

Det gäller en dator som inte längre går att koppla upp sig till internet med.

Det är telia bredband och det är OK, har varit i kontakt med teliasupport och dom har kollat ledningarna vilka är ok.

Bredbandsmodemet är provat på en annan dator och fungerar perfekt. När jag återställer datorn till senast tillgängliga återställningspunkt fungerar det att gå ut på internet. Men det drar med sig andra problem som att registrera e-postadress på nytt och konfigurera den vilket jag fick hjälp av telia när det skulle ordnas.

Dessutom måste telias säker surf med virusskydd registreras på nytt. Plus att jag fick hjälp av Norton för att få bort det gamla viuskyddet när Telia säker surf installerades.

Alla dessa ändringar inträffade när jag återställde datorn till senaste tidpunkt där den fungerade. Därför ändrade jag tillbaks och ångrade återställningen för nu vet jag att det är någon inställning i datorn och jag tror det är lättare att ändra den än behöva hjälp med att få e-post att fungera igen, ta bort Norton antivirus, installera om säker surf. Vore supertacksam för hjälp det borde väl vara något med nätverkskortet någon inställning där?

Har fått förslaget att kolla brandväggen och växlade över till vindowsbrandväggen och inaktiverade f-secure men inte heller det hjälpte vad finns det då för inställningar att göra när det gäller nätverkskort och hur kollar man om det är rätt inställt? MVH Sune

Är datorn kopplad direkt till bredbandsmodemet?

Ta fram Kommandotolken (Start - Program -Tillbehör) och skriv:

ipconfig /all

Kopiera/skriv av resultatet här, de viktiga raderna är:

DHCP aktiverat

Autokonfiguration aktiverat

IP-adress

Nätmask

Standard-gateway

DHCP-server

DNS-servrar

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...