Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

F secure och norton


esd

Rekommendera Poster

Du kan ha flera installerade men det är bara _ett_ som ska vara aktivt åt gången. Det går inte bra när två program samtidigt ska granska varenda fil/program som ska öppnas/startas, det är stor risk för att datorn blir seg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia sa så går det bara att köra ett antivirus program åt gången.

 

Det som fick mig att kommentera var att du vill ha ett utan dom sämsta och slöaste antivirus program installerade och det är norton jag syftar på. Norton segar ner en dator enormt om man jämför den med andra antivirus program. Jag skulle rekomendera att du skaffar dig vad som helst bara INTE norton. Själv använder jag kaspersky som är ett utav dom bästa på marknaden som man får ge en slant för men det är värt det. Om du är ute efter ett gratis antivirus skydd så sattsa på f secure.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton antivirus segar inte ner datorn utan det är Norton Internet Security. Jag kör för tillfället beta-versionen av Norton Antivirus 2008 och det tar inte mer minne eller CPU än Nod32 som är känt för att vara resurssnålt.

 

http://www.av-comparatives.org/ finns det tester av antivirusprogram om man vill läsa om jämförelser mellan olika program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min prenumeration på norton går ut om ca 150 dagar så jag får bestämma då om jag ska köpa norton 2007, kaspersky eller f-secure.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...