Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ryker ur datorn..


Miami vice

Rekommendera Poster

Hej !

För en vecka sedan så hörde jag ett missljud från tornet och precis innan helgen så började det lukta bränt och det kom rök ur tornet.

Det konstiga är att datorn går att starta, men efter 2-3 sekunder så lägger sig skärmen i vänteläge och min externa hårddisk stänger ner, därefter händer ingenting. Windows går inte igång och jag kan inte starta datorn i felsäkert läge eller liknande. Jag har en laptop som jag kopplade in min skärm till, så det är inte den det är fel på.

Är det någon vänlig själ som har någon aning vad som hänt eller vad som bör göras.

Tacksam för svar.

 

/ Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt absolut inte på datorn något mer.

Du får öppna den och se om du hittar spår av brand någonstans t ex på något kretskort. Det går inte att svara på vad som brann, om det var i nätaggregatet, moderkortet eller kanske processorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Om det redan har pyrt"Rökt ur datorn" Så kan jag nog säga till 99% att det inte är processorn iaf!

 

För då OM det skulle vara processorn så skulle det säkerligen inte hända något alls!

 

Men som ovanstående skrivare säger "Cicilia" så är det nog något kretskort eller dylikt!

 

Jag skulle nog gjort som hon säger eller skriver,plocka i sär chassit och se OM DU kan se om det ser bränntn ut!

 

Eller lämna denna till någon som kan lite om detta OM du inte vet själv!

 

Men det är ju inte otroligt att det är Nätaggregatet som är´den troligaste anledningen att det "pyrde"Rykte" ur datorn!

 

MEN somsagt Det är BNästan omöjligt att svara på så här utan att ha sett hur det ser ut!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...