Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn Hackar


Danen

Rekommendera Poster

Hej!

Det är nåt fel på min dator. Den hackar upp sig och bilden fryser till man kan inte göra något man kan inte ens röra pilen. det ända man kan göra är att stänga av datorn manuellt. När jag gör virus sökning hinner den inte söka igenom helt. Datorn brukar hacka vid olika tillfällen ibland när jag startar datorn och ibland nån timma efter.

vad ska jag göra

 

[inlägget ändrat 2007-08-17 14:46:13 av Danen]

[inlägget ändrat 2007-08-17 14:46:32 av Danen]

[inlägget ändrat 2007-08-17 14:52:47 av Danen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer "kött på benen"

 

Har också en dator som börjar bli lite "seg" .Men det är bara för att jag håller på med mina egna hemvideofilmer.Orkar liksom inte med.

 

 

Kör en diskrensning och defrag.Städa även registret.Hämta alla uppdateringar på Windows uppdate/grafik kort /ljudkort/virusprogram/spyware.Kör "msconfig -> autostrt .Bocka av alla onödiga program som inte skall starta när datorn går i gång.Behåll brandvägg/virusprogramm bla.

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack så mycket!

Men jag tror inte att det är felet. Min dator är inte seg på nåt sätt det är något virus, trojan eller nåt som får datorn att frysa inget funkar allt bara stannar och jag måste starta om datorn genom att hålla in knappen som man sätter på datorn med och sätta på den igen.

[inlägget ändrat 2007-08-17 18:29:02 av Danen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

När du säger att den hackar, menar du då att den låter? I så fall kan det vara disken som försöker läsa en dålig sektor, kontrollera att allt är okej med disken. (SMART)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...