Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dvd+rw funkar ej i dvd

Tinastar

Recommended Posts

Brände ut en film,iso-fil,vid mitt första försök å den funkade att kolla i dvd:n.

Nästa iso-fil funkade bara att kolla i datorn!

Dvd:n sa -no disc.Inte fel på skivan,testade flera stycken.Har prövat bränna filmer i annat format oxå.en funkade i datorn.Andra hade inte blivit brända osv.Bara strul!

Första gången jag testar dessa skivor då jag inte längre kan se dubbla bildskärmar för att det strulat sig där med!

Har testat bränna iso-filerna med image burn och alcohol 120.Fattar inte varför första filmen funkade i dvd:n.Har gjort otaliga försök igen utan resultat!Kan iso-filer vara olika varann på nåt sätt?

Försökt att kolla runt på nätet efter hjälp med inte greppat problemet!

Hjälp-har film abstinens!

PS.Skivorna är 1-4x speed,4,7 gb,single sided

Du skriver "en film,iso-fil,"

Men vet du vad den iso,n innehåller?

Alltså är det frågan om en "äkta" DVD som det har gjorts en avbild i iso-format av?

iso-filen kan ju i stort sett innehålla vad som helst, t.o.m. en film i avi-format...

Edit: rubriken är Dvd+rw

Klarar spelaren rw? Eller menar du vanliga DVD+R

http://sv.wikipedia.org/wiki/DVD

Har du testat att mounta iso-filen och välja alternativet att bränna en DVD-Video?

[inlägget ändrat 2007-08-17 15:10:20 av Mikael63]

aha,så det kunde vara skillnad ändå på iso filer.En film jag bränt är inte en "äkta" dvd -utan dvdr ser jag nu .Den gick å kolla på datorn,men ej på dvd:n.Första filmen jag brände å som funkade i dvd:n har jag inte kvar nu.Så jag vet inte om den var äkta.Kan d göra sån skillnad?Jag menar Dvd+rw skivor som man kan spela över.Ursäkta men vad betyder "mounta"?Har inte prövat denna för mig okända variant =)

Ska det då funka att bränna iso fil med både avi och dvdr i?

Tack för hjälpen hitills =)

Eeh ja .. en iso är ju en avbild av en cd eller en dvd - kan ju vara vad som helst, ett spel, en film, ett program, eller en avbild av en cd som innehåller vilka filer som helst som man/någon har bränt. Eg. behöver inte ens en iso vara en avbild av en cd/dvd, det går faktiskt att göra en iso av filer på hårddisken, ungefär som om man packar & gör en zip-fil.

Så du bör kanske fortsättningsvis kolla innehållet i iso-filen innan du sätter igång och bränner.

"en "äkta" dvd -utan dvdr" - där hänger jag inte riktigt med.. det jag avsåg med "äkta" var en med strukturen med mapparna VIDEO_TS och vob-filer osv...

"Dvd+rw skivor som man kan spela över"

JA, hade det fungerat med en sådan på "dvd:n" som alltså ej är den i datorn? Jag trodde man var tvungen att ha DVD+R eller DVD-R för att det skulle fungera (alltså utan W,et)

Mounta är att typ montera ISO-filen så att din dator tror att du har en DVD-läsare med en skiva i och att du kan använda ex. Utforskaren för att bläddra. En mediaspelare för att visa film om det är det. Med ett brännarprogram kan du dra filer från den virtuella DVD,n till kompileringen och bränna.

Du hade ju Alcohol 120%

Med den kan du mounta!

[inlägget ändrat 2007-08-19 22:18:22 av Mikael63]

"Jag trodde man var tvungen att ha DVD+R eller DVD-R för att det skulle fungera (alltså utan W,et)"

Det beror nog på DVD-spelaren, vår klarar även RW-format.

Ja, där ser man, det kanske även vår spelare klarar. Har aldrig testat. Med skivor för en femma har jag liksom inte ens funderat på RW...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...