Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerar dom ihop


esd

Rekommendera Poster

Jag tänkte köpa nytt grafikkort jag hade tänkt mig det här.

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326980

 

För att det är så ström snålt. Det är en som skriver i sin recension att det funkar på hans 300 w nätagg. Mitt nätagg är på 320 w, det är ett origen 320 w micro atx från Dustin.

 

Nu undrar jag om det grafikkortet skulle fungera ihop med mitt 320 w nätagg.

 

I min dator sitter det/2 gb ram/400 gb hårddisk/40 gb hårddisk/intel pentium 4 2,0 ghz/creative xtreme gamer ljudkort/nivida grafikkort med 64 mb grafikminne/trådlöst nätverkskort/cd-dvd läsare/disketstation.

 

[inlägget ändrat 2007-08-16 20:21:19 av esd]

[inlägget ändrat 2007-08-16 20:45:23 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har mer i din dator som drar ström än vad som är normalt. Om nätaggregatet är några år gammalt så har det dessutom åldrats och det är inte säkert att det längre klarar det som står på. Grafikkort drar framför allt mycket ström på 12V så det är kritiskt att nätaggregatet just kan leverera mycket ström på 12V.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nätaggregatet är helt nytt, det förra jag hade var bara på 185 w och det klarade att ge ström åt allt det jag skrev här ovanför.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, men jag rekommenderar att du tar reda på hur mycket ström nätaggregatet kan leverera på 12V (brukar åtminstone stå på aggregatet) och hur mycket ström grafikkortet behöver (kräver googling).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...