Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Byte av Dator och överföring av den gamla

nisoder

Recommended Posts

Hej

Jag läste i något av era nummer om ett program som man kunde andvända för att flytta alla installerade program och inställningar som man hade i sin gamla dator till en ny.

Har letat överallt hemma efter denna tidning, men kan ej hitta den. Kan någon vara snäll och hjälpa mig med namnet på programmet samt hur man gör.

Har massa program för skola och sådant som jag inte kan få tag på igen, detta då vi bara får dem en gång ifrån skolan för att undvika spridning.

Tack på förhand

I XP och Vista så ingår det funktioner för att flytta filer och inställningar, men att flytta program så att de fungerar efteråt har jag inte hört talas om eftersom det skulle kräva att programmet visste lika mycket som de olika installationsprogrammen om hur det ska se ut i registret för att programmen ska fungera.

Kontakta ansvariga på skolan och hör om hur du ska lösa detta. Du lär väl inte vara den enda som har bytt dator under skoltiden.

Du kanske blandar ihop det med program för att flytta(kopiera) över all data inklusive operativsystem från en hårddisk till en annan.

Detta är INTE tillämpbart i ditt fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...