Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router...


jonnydavinci

Rekommendera Poster

Hej, jag har precis köpt min andra dator (stationär) i hemmet. Min kompis hjälpte mig att köpa och koppla in den "trådlösa" routern. Just nu kör vi med kabel mellan datorerna så vi använder aldrig den "trådlösa delen". Kan man på nåt sätt stänga av den "trådlösa delen "?, Isåfall hur?? Jag har hört mycket om att man måste säkra routern, annars kan andra ta del av mitt nätverk ( el nåt). Därför vill jag stänga av den trådlösa delen.

 

Det enklaste vore ju att stänga av den trådlösa men om det inte går, hur ska man säkra den???

 

Vore mkt tacksam om jag fick ett svar//cleas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kolla om du har något särskilt konto hos telia där du kan göra router inställnigar det ska gå att bla säkra det trådlösa nätverket med en nyckel. Det var så jag gjorde i alla fall.

Om du inte hittar något kan du skicka ett mejl till telia och fråga hur man gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det inget i manualen till routern hur man sätter på den trådlösa radion?

ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf

 

Om det inte går att stänga av radion så ställer du in en kryptering som WPA i routern.

 

PS. Telia har inga konton för router-inställningar och ger ingen support på routrar, om du inte har köpt routern från dem möjligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...