Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem


JonnySpringare

Rekommendera Poster

JonnySpringare

Jag har ett problem med ljudet på min nya dator som jag skulle vilja ha hjälp med.

Det är så att ibland utan anledning, t.ex. när jag spelar spel, försvinner ljudet helt plötsligt, börjar brusa eller blir otroligt lågt.

Datorn är inköpt i fredags. Först trodde jag det var något fel på högtalarna, så jag provade koppla in dem gamla, men det blev inte bättre.

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot bakgrund av din enormt detaljerade beskrivning av din hårdvara (alla här vet ju naturligtvis vad det är för dator du köpte i fredags) och när felet uppkommer (t.ex. när jag spelar spel). så kan jag gissa att det är

 

a) Fråga om drivrutiner. Gå upp på tillverkarens hemsida och ladda ned det senaste. Datorn kan ha stått i kartong säkert ett par månader sen den plockades ihop och installerades. Det är dessutom inte säkert att det var de senaste drivarna som installerades då heller.

 

B) Konflikt mellan grafikkort och ljudkort.

 

c) Uppdateringsdax av spelet i fråga

 

d) Uppgradering av directx

 

 

Om du följer din tråd i detta forum så är jag väldigt nyfiken på specifikationer av moderkort, ljudkort, grafikkort OS samt i vilka spel det inte funkar. Händer samma sak när du kör t.ex mp3or i windows?

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonnySpringare

Datorn är en Compaq Presarion 5000, med AMD Duron 850 MHz, 128 MB RAM, Geforce2 MX 32 MB. Vet ej vad det är för moderkort och ljudkort, var står det nånstans? Det står inte i några papper som jag fick med datorn. Använder Windows ME.

De spel jag har problem med är i stort sett alla, men främst Project IGI och Deus Ex. Jag har inte spelat någon musik på datorn ännu, så det är bara problem när jag spelar spel.

Använder Direct X 8.0.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...