Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknar volym c:


tobbe trg

Rekommendera Poster

Hallå!

Jag fick för en tid sen virus på min dator. Jag försökte få bort det med olika virusprogram men det ville inte försvinna så vi formaterade hårdisken i hopp om att viruset skulle försvinna och att vi skulle kunna lägga in windows på nytt men det som hände var att datorn hittar inte volym c: i dosläge. Min hårddisk är uppdelad i tre partitioner och volym c: är puts väck så det går inte att lägga in windows på datorn. Jag har haft hårdisken i en annan dator och formaterat samtliga tre partitioner men jag hittar fortfarande inte volym c: i min egen dator. Jag har även provat flera andra hårddiskar men där hittar datorn heller ingen volym c:. Min teori är att viruset har angripit moderkortet och dolt volym c:. Om det nu är så har någon ett tips på hur man kan rensa datorn från viruset och få tillbaka volym c: igen? Jag är tacksam för tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå har formaterat alla partioner på disken kan du lika gärna ta bort alla och göra nya. på så sätt får du garanterat en c partion.

 

ev kan du kolla hur mycket tillgängligt diskutrymme det finns på disken där du ska välja var du vill installera windows.

Finns det mer utrymme är det bara att skapa en ny partion av det.

/Skiren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

OM du fått Virus så är det bara att plocka bort dom andra partitionerna också! Viruset ligger till 110% där med!

 

Så OM jag skulle vara du! Men det är jag ju inte tur nog just nu iaf, Skulle jag göra C: till bara 1st Alltaså inte partitionera eller dylikt!

 

Sedan formatera instalera, sen skulle jag med Partion Magic Skapa dom partitionerna jag ville ha!

 

Men det är bara som jag skulle h gjort!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga virus som kan ändra moderkortet på något sätt, och förstås inte heller installationsprogrammet som ligger på en CD. Det finns inga virus kvar när man har formaterat alla partitioner på hårddisken.

 

Kör Killdisk som nollställer hårddisken så den blir helt tom. Skapa sedan C: under installationen av XP.

http://www.killdisk.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det finns inga virus som kan ändra moderkortet på något sätt, och förstås inte heller installationsprogrammet som ligger på en CD. Det finns inga virus kvar när man har formaterat alla partitioner på hårddisken.

 

 

Nej det kanske det inte finns! Men hu säker ska man var på detta?

 

Men det var inte det jag menade!

 

Utan har man fått virus så bör man ENLIGT mig ta bort partitionerna man har och liksom börja om från början!

 

Så skulle iaf jag ha gjort sen om du scannar av ena partitionen och tycker att det är okej så ja.....!

 

Det var bara ett förslag som jag skulle ha gjort!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

[inlägget ändrat 2007-08-11 23:54:37 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nej det kanske det inte finns! Men hu säker ska man var på detta?"

Eftersom Windows inte kan köra något program/fil från en formaterad partition så är det omöjligt att det finns något på en formaterad partition som kan göra någon skada när man kör Windows.

 

"Men det var inte det jag menade!"

Jag svarade inte på ditt inlägg utan på trådskaparens.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men hur gör jag för att ta bort samtliga tre partitioner?"

Killdisk är ett exempel.

Annars så bör du under installationen av Windows kunna välja att ta bort samtliga partitioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har monterat min gamla hårddisk i min nya dator och kört killdisk. Enligt killdisk så finns där nu bara en partition men i fillhanteraren och i administrativa verktyg på kontrollpanelen så finns där fortfarande tre partitioner. Vad har jag gjort för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har virus scannat, formaterat samtliga partitioner och även kört killdisk på min hårddisk när den sitter i min nya dator. Jag startade killdisk och gick ner med piltangenterna till min hårddisk och tryckte på F10 och sen började datorn radera. Enligt killdisk så har jag bara en partition men i filhanterarn så finns där fortfarande tre. Jag provade precis hårddisken i min gamla dator och jag kan bara starta den med en startdisket och då säger han att det är något fel. Att det kan vara ett virus som gör att man inte kan se volym c:. Jag kan se volym c: i min nya dator men inte i den gamla. Är det möjligt att ett virus har ändrat någon inställning i exempelvis bios?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alldeles utmärkt att den gamla datorn inte kan se någon partition då kan du ju starta Windows-installationen och låta den skapa en partition som den kan installera Windows i.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...