Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

paypal


benny93

Rekommendera Poster

hur gör ja om ja vill sätta in pengar på mitt paypal accaount jag vill inte binda nått av mina creditkort kan man bara inte gå till sin bank och sätta in pengar ? vart hittar man sitt kontoinfo till sitt paypal?

 

:bushcraft@telia.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Det måste väl gå här:

 

https://www.paypal.com/

 

Men du lär väl behöva uppge kontonr skulle jag tro!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte svar på det frågade om men om du avser att köpa ex. mjukvara utomlands kan jag rekommendera http://www.weblic.nu/

 

De kan beställa i stort sett vilken mjukvara (kanske hårdvara med?) bara du har bra & tydliga länkar till det du vill ha. Har bestallt av dem själv (i tjänsten).

De tar naturligtvis en liten slant för besväret men det får man se som en försäkring mot att inte bli blåst på pengarna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har för mig att jag en gång i tiden bara satte in/överförde pengar på/till mitt PayPal-konto direkt från mitt bankkonto via Internetbanken.

Det borde fungera på samma sätt om du för över pengar genom att besöka din bank.

 

Bank-/Postgiro-nummer ska du kunna hitta när du loggat in på ditt PayPal-konto och sedan använder du ditt PayPal kontonummer som referens när du överför pengarna från din internetbank.

 

Jag hade nog dock ett konto bundet till PayPal och är inte säker på om man måste ha det.

 

Testa överföra en liten summa och se vad som händer. Fungerar det inte så ska du få tillbaka pengarna på ditt bankkonto igen.

 

/

Daniel

 

[inlägget ändrat 2007-08-10 18:56:54 av Daniel_82]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När jag prövade PayPal var jag tvungen att registrera ett bankkort/kreditkort som betalning dras från. En betalning till mig, alltså mitt PayPal, förs normalt över till det bankkonto som bankkortet är kopplat till till.

Jag fick en återbetalning av en mindre summa. Eftersom PayPal har ett minimibelopp för hur mycket pengar som förs över till konto, så har jag nu några kronor låsta på kontot.

 

Ett alternativ som jag gillar är Swedbanks e-kort. I samband med betalningen skapar man ett tillfälligt "virtuellt" kort (i internetbanken). Man kan sätta en beloppsgräns och en kort giltighetstid. Detta kortnummer uppger man i stället för det riktiga numret, och riskerar inte att någon missbrukar ens konto (utöver beloppsgränsen).

 

Hälsningar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...