Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bilder som ble borta


ulven.r

Rekommendera Poster

hej

jag har flera cd`er med bilder,jag körte cd på datoren för att se bildene,ble det blankt,med flera cd har jag tatt bort ett program som jag inte skulle?

på min andra datoren kommer bildene frem

vad kan jag gjöra nu?

mvh gaupen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ulven !

 

Tja du, det är lite svårt att ge dig ett direkt svar utan mer information om problemet.

 

Vad är det som blir blankt när du kör CD:na i datorn? Är det bildprogrammet som inte visar något eller blir datorskärmen helt blank ?

(I det senare fallet är det nog något fel på din dator.)

 

Har du inget bildprogram installerat på datorn (om du nu skulle ha råkat avinstallera det) så borde du inte kunna köra bildfilerna alls. Du borde då få upp en ruta som frågar dig med vilket program du vill köra filerna.

 

Startar datorn ett program när du kör bildfilerna och det ändå inte fungerar så är det antingen fel på bildprogrammet eller så är bildfilerna på CD:n skadade.

 

Har du Windows XP så finns ett inbyggt program för bildvisning.

 

Testa annars att ladda ner XnView (ett kanonbra bildprogram som är gratis) som finns på www.download.com (sök efter xnview).

 

/ Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej Daniel

jag tackar för svart

problemet tror jag jag har tatt bort rtt program,jag har kört cd ien annan dator der var bilder ,jag har ochså provat xnwiev men får ingen program på datoren

mvh gaupen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej

jag tackar för programet men tyvär

jag får inte frem bildene ifån cd

mvh gaupen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...