Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på USB?


jobersg

Rekommendera Poster

I går hängde sig datorn, så jag stängde av den. Men när jag satte på den igen stog det på skärmen att jag inte hade något tangentbord inkopplat eller att det var fel på tangentbordet. Jag öppnade datorn för att kolla om det var någon lös sladd men allt verkade sitta ordentligt. Jag testade också att koppla in tangentbordet i en annan dator och dä funkade det fint.

Så, vet någon vad som kan vara felet blir jag väldigt glad om nån kan berätta det för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har flera USB-kontakter så pröva med en annan för att se om det bara är en kontakt som har gått sönder eller om det är något längre in i datorn som har gått sönder eller om det är någon drivrutin som har blivit felaktig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Drivrutinerna kan du ju alltid installera om. Kan ju vara något med strömförsörjningen också.

Är dessa 4 portar på ett separat kort i datorn eller sitter de på moderkortet?

Vad "säger" Enhetshanteraren?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhetshanteraren kan jag tyvärr inte komma åt eftersom Windows behöver ett tangentbord för att kunna starta. Är det ens möjligt att uppdatera drivrutinerna om man inte kommer åt Windows?

Portarna sitter på moderkortet, inte separat.

 

[inlägget ändrat 2007-08-07 18:27:01 av jobersg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det ens möjligt att uppdatera drivrutinerna om man inte kommer åt Windows?"

Nej, det har jag svårt att tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom alla USB kontakter är döda skulle jag vara tvungen att använda en annan mus också.

 

Nej, det blir nog till att lämmna in den imorgon.

 

 

[inlägget ändrat 2007-08-07 22:44:02 av jobersg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...