Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSpaint bla kraschar datorn...


Daemonical

Rekommendera Poster

Jag har aldrig varit med om nånting liknande...

 

Har haft lite (med betoning på ganska mycket) strul med konstiga omstarter senaste veckorna. Har sökt igenom med Norton 360, använt alla rekommenderade adaware och spyware program, etc etc... Jag är verkligen ingen nybörjare när det gäller datorer men i detta fallet är jag helt rådlös. Datorn kraschar och startar om med jämna mellanrum och på ganska exakt samma saker hela tiden...

 

Jag skulle kunna nämna allt jag gjort och kontrollerat, men det kommer ta timmar att skriva så jag tar upp det som känns mest väsentligt.

 

Om jag vill klistra in en print screen i MSpaint låser datorn sig och startar om. Ibland fryser den på YouTube och MySpace och startar om. Även på IKEA's sida händer detta, vilket gör mig än mer förvirrad.

 

Strömtillförseln - check, allt grönt.

 

Bytt plats på RAM minnena, kört med ett minne åt gången på olika platser och kört Ramtest under 8 timmar - check, allt grönt.

 

Inga temperaturer är för höga. Allt ligger inom de normala områdena.

 

Trodde att det kunde ha nåt med grafikkortet att göra eftersom datorn kraschar på videosidor tex,men det är knappast troligt eftersom det visar allt grönt och jag spelar tunga spel utan trassel (EN 7950 GT). Klarar det Rainbow Six Vegas så borde det klara av att klistra in en bild i MSpaint tycker man, haha, men icke.

 

Har formatterat och installerat allt på nytt, samma problem. Att klistra in i MSpaint har dock alltid funkat i felsäkert läge så nåt är ju ganska skadat verkar det som...

 

Ställ gärna frågor som ni kanske behöver ha svar på för att kunna hjälpa till. Som sagt, jag har gjort det mesta ni kan tänka er, kollat efter information på nätet och kom precis på att hag borde kolla med er på denna sidan eftersom jag prenumererar på tidningnen med jämna mellanrum när jag inte köper lösnumren.

 

Data specifikationer: