Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart vit tv-bild när dubbla bildskärmar!!


Tinastar

Rekommendera Poster

Hjälp!Hur gör jag för att få färg på tv-bilden när jag kör dubbla bildskärmar?På datorskärmen visas filmen i färg,men tv:n svartvit.

Har kopplat via s-video kabel.Har grafikkort Nividia 7900 GTX.

Tacksam för svar!

Mvh Tina*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har ochså haft det problemet men jag lyckades att lösa det så om vi har samma problem så är det en inställning på tv:n på tv apparaten brukar det finnas några knappar en av dom ska det stå på tv/av kan finnas på fjärrkontrollen ochså den ska du trycka på flera gånger och tillslut kommer den att bläddra upp färgbild testa det annars vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset =) Men tyvärr så hittar jag inte någon sådan knapp varken på tv:n eller kontrollen.

Mvh Tina*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testa en annan ingång på tv:n och kolla igenom tv:ns funktioner jag tror att det är en inställning i tv:n.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har förekommit ett antal gåner redan. Problemet är att din TV tror att den får en kompositsignal medan datorn skickar ut en s-videosignal. Du behöver alltså en adapter för att konvertera S-videosignalen till compositsignal så att tvn får information om både ljusstyrka och färg.

 

Detta är alltså förutsatt att din TV inte kan fås att tolka signalen som s-video men det behöver vara en ganska ny TV för att den skall kunna detta. Då är det något likanande det tidigare nämnda att trycka flera gånger på AV-knappen för att få den att växla mellan moderna.

 

Alternativt, om din TV har flera SCART ingångar, prova den andra ofta är det så att en av dem kan ta s-video men inte den andra.

 

/Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej.

Jag har haft färg på Tv innan, men så ändrades den till svart vit , utan att jag gjorde något. Jag har en universal kontroll till TV, och kommer inte in i den menyn där man kan ändra signal - om det är det du menar med AV funktion.

På grafikkortsinställningarna har jag testat både med S video och Composite.

Har även testat och ändra upplösningar ifall det skulle kunna vara så Att TV n inte kan visa färg i en viss upplösning. Hjälp jag håller på o bli tokig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan vara att tv/av finns i menyn det brukar finnas en knapp på tv:n eller fjärrkontrollen vet inte om jag kan hjälpa dig mer nu.

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kanske får ta å köpa en ny orginal fjärrkontroll om d e inställningarna på tvn som behöver åtgärdas...

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...