Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

omformatera förinstallerat os


emilio123

Rekommendera Poster

Hej

Har en liten sak jag skulle behöva få hjälp med fortast möjligast, har just införskaffat ny dator(laptop) med förinstallerat vista basic som jag inte har några klagomål på. Är dock osäker över en sak, hur ska jag göra ifall jag skulle behöva omformatera datorn i.o.m att jag inte har operativsystemet på skiva?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat om det finns en recovery-partition på hårddisken? Man trycker ett tangentbordskommando, så får man åtkomst till denna recovery-partition. Vilket kommando det är vet jag inte, då det varierar från tillverkare till tillverkare.

Fick du ingen dokumentation med datorn? Lyssna med den/de som sålt datorn annars, så hjälper de dig. De måste kunna informera dig hur du ska kunna göra en ominstallation/fabriksåterställning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,fick precis reda på att jag ska skapa recovery-discs för att spara operativsystemet, när jag börjar göra detta på DVD+R skivor dyker ett nytt problem upp. När den håller på å bränna ner filerna säger den plötsligt att något blev fel och skivan åker ut, och ber mig sätta i en ny skiva, vilket jag gör men där händer samma sak igen, hur ska jag skapa recovery-discs?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...