Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil- och skrivardelning i trådlöst nätverk


JohnSixten

Rekommendera Poster

Har en nya dator med Vista Home Premium, en äldre med XP Pro SP2, och en bärbar med XP Home sammankopplade i ett trådlöst hemmanätverk (Netgear). Har också följt anvisningarna för överföring av inställningarna (i trådlösa nätverk) med USB-flash-enhet.

Fil- och skrivarindelningen fungerar på den bärbara (XP Home) men inte på den äldre stationära med XP Pro. Där kommer inga ikoner för skrivare och filer upp under datorn med Vista. I stället får jag följande meddelande:

\\Vista-dator är inte tillgänglig. Kanske du inte har behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp.

Inloggningsfel: Användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn.

VAD SKA JAG GÖRA? Jag använder inte säker inloggning på någon av datorerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Brukar inte svara på "Vista-frågor" då jag inte har erfarenhet av dessa men en walkaround, allmänt, för din typ av problem är ju att köra en ftp-server...

 

Men med Vista kanske problemen kvarstår - jag vet inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du tagit dig tid och gett mig en vink om hur jag kan försöka lösa problemet. Men var hittar jag mer information om vad jag ska göra för att följa ditt råd?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack för ditt råd som jag p.g.a. tidsbrist inte hunnit med att försöka använda mig av förrän idag. Kan du säga var jag kan få veta hur jag ska ställa in ftp-servern. Jag har aldrig använt en sådan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...