Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP MCE( Media Center Edition )


ScaniaR500

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar vad Windows XP MCE(MEDIA CENTER EDITION ) har för för systemkrav. Både minimal och rekomenderat. Tror ni att jag skulle kunna köra Windows XP MCE med följande hårdvarukonfiguration:

 

Moderkort: ASUS P4GE-FSC

CPU: Intel Celeron 2.6 GHz SSE2

Grafikkort: Nvidia GeForce 6200 128 mb grafikminne

AGP 8X

Ramminne(internminne/fysiskt arbetsminne) 768 mb DDR PC2700 333 MHz

HDD: 40 GB

 

 

Fujitsu Siemens Scaleo L(stationär)

 

ASUS P4GE-FSC(Moderkort)

Intel Celeron 2,6Ghz

768 MB Ram

40 GB HD

Nvidia GeForce 6200 128 mb grafikram AGP 8X

Windows 2000 Proffesional SP4

 

Compaq Armada 3500(bärbar)

 

Intel Pentium 2 3,6 GHZ

192 MB RAM

6,2 GB HD

Windows 2000 Pro

 

[inlägget ändrat 2007-08-01 01:33:32 av ScaniaR500]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det så ställer inte XP Media Center andra krav när det gäller CPU, hårddisk och RAM-minne än vanliga XP. Det är inga problem att köra XP på CPUer med klockhastigheter på 2,6 GHz (även om det är Celeron), hårddiskar på 40 GB och 768 MB RAM-minne. Däremot så vill jag inte köra XP på en dator med bara 192 MB RAM-minne, det skulle bli väldigt segt.

 

För att utnyttja alla funktioner i Media Center så krävs det väl annan hårdvara som särskilda teve-kort och sådant. Vad ska du använda datorn/datorerna till?

 

40 GB hårddisk räcker inte långt om man ska lagra filmer på den.

 

"Intel Pentium 2 3,6 GHZ"

Det där måste vara något felskrivet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. men nu syftade jag på den med Celeron-processor, Nvidia GeForce 6200 grafikkortet och 768 mb ram. och, nej. Intel Pentium 2 3,6 GHz är inte felskrivet. jag ska använda datorn till att spela spel på, titta på film, ladda ner musik och filmer, lyssna på musik, chatta och surfa på nätet

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du Media Center?

Det är väl troligast att det är spelen som bestämmer om det går i den datorn eller inte. Övriga saker har man ju kunnat göra i 10 år eller så.

 

PS. Pentium 2 tillverkades väl för ca 10 år sedan och absolut inte i hastigheter på mer än några 100 MHz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, det är ju bra att ha när man ska titta på film och lyssna på musik.

och vad gäller pentuim 2 processorns hastighet så kanske jag har sett fel. ska kolla den korrekta hastigheten och sen så återkommer jag

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många med vanlig XP tittar på film och lyssnar på musik. Men det är klart att det är en smaksak.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det jag sett av XP MCE är att utseendet påminner om Neros "uppsättning" av "multimediavisning"

 

Nero Home & allt möjligt jox man får med när man installerar allt i Nero.

 

Själva "operativsystemet" är redan från början utseendemässigt lite "snyggare" osv. kanske några finnesser redan finns med om man vill ansluta en tv eller så men som jag ser det så är det bara lull-lull. Inget "bättre", eller "kraftigare" eller så...

 

Däremot verkar det vara bekymmer med skannern som jag ännu inte tagit mig tid att fixa men det är en helt annan tråd det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...