Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JPG. part filer (foton)


normansdotter

Rekommendera Poster

normansdotter

Har fått mej tillskickat bilder under ett par timmar från barnbarn via Skype. Kan dock intet öppna dom- tråkigt.

JPG. part står det. Det har jag aldrig sett tidigare och datorn hittar inget program att öppna filerna med

VARFÖR fungerar det när dom skickar via VANLIG mail till min gmailadress ??

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.part på slutet har jag sett på filer som håller på att laddas ner så troligen har inte hela bild-filen kommit över.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis som Cecilia skriver så kan det vara en del av filen. .part blir det ex. när man (medans) man man laddar ner filer via Firefox.

Men jag kom att fundera på om det finns någon begränsning i Skype? Och om bildfilerna är för stora?

 

Har ALLA filer skickade via Skype filändelsen .jpg.part eller har en del bara .jpg?

 

Tänkte att filerna delats upp och att man man måste sätta ihop dem (manuellt)?

 

Låter konstigt tycker jag själv, för bildfiler, men vad vet man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

normansdotter

 

fantastisk ide, aldrig tänkte jag i dom banorna.

Jag skickade alla bilder i papprskorgen... men nu har jag räddat dom som INTE innehöll "part", tack snälla.

Lustiga var att part filerna var max på 300 kb, medan filerna som gick att öppna var 2,6-3 meg. DET tyckte jag var märkvärdigt, härligt när man hela tiden får lära sej nåt nytt... Kan ju nu även word dokument tack vare Michael :-)

önskar jag även visste hur man kunde få till en "SMAJLI" :-) jag kan bara göra "tecken"

jättetack så mycket (slapp ju slänga bilder som var OK)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

normansdotter

 

Tack även till dej Mikael och förlåt att jag stavade ditt namn fel. Nu vet vi att det inte är skype som begränsar eftersom partfilerna bara var på max 300kb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

Det var ju roligt att du fick fram en del bilder. Du får väl be dem skicka om dem som inte kom fram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...