Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning


salala

Rekommendera Poster

När jag skall återställa datorn får jag meddelandet "det går inte att återställa datorn" Välj en annan återställningspunkt. Får oftast samma medelande om jag väljer en ny punkt. Vad beror dtta på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

salala!

Köp "BackOnTrack" i stället och skit i Windows systemåterställning som inte är att lita på, vad som blivit fel vet jag inte men du kan reparera på det här sättet:

 

Ominstallera systemåterställningen

 

1. Aktivera visning av gömda systemfiler i explorern.

markera "Visa dolda filer och mappar" och nedanför den Avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler" (rekommenderas ej). Glöm inte att markera den senare igen.

 

2. Leta reda på filen "sr.inf" som finns i C\WINDOWS\INF högerklicka och välj Installera.

 

3. Du kan bli tillsagd att använda windows installations CD men tror knappast det.

 

Denna operation, återställer funktionen och förhoppningsvis skall din systemåterställning fungera igen.

 

Dom gamla punkterna är förstås borta i och med denna operation, kanske någon som vet mer ser ditt rop på hjälp.

 

Det kan vara klokt att då och då avaktivera systemåterställningen, för att rensa gammla återställningspunkter, eftersom beroende på hur stor disk man har, så tar den utrymme. Visserligen rensas dom äldsta punkterna efter en tid.

 

BackOnTrack finns här och fungerar även om inte Windows gör det:

 

http://www.systemok.com/index.php?id=404&L=3

 

Lycka till.

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-27 23:07:33 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...