Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Julipatchar sänkte XPP


bipen

Rekommendera Poster

Har någon haft trassel med Windows XPPs julipatchar och Windows Update? Mitt XPP startade inte upp efter omstarten. Inte ens i felsäkert läge.

 

Jag körde en reparations-ominstallation och allt fungerade, ända till jag skulle starta om efter Windows Update. Då hände samma sak igen.

 

Någon som känner igen problemet eller har förslag på felsökning etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det var ju en del uppdateringar men ingen jag ansåg mig behöva installera, du vet inte vilken eller vilka som ställde till det för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag brukar ta alternativet ”Snabb installation” i Windows Update som väl innebär de säkerhetskritiska patcharna. Kör inte du säkerhetsfixarna?

 

Nu gör jag en ominstallation i ny mapp för att se om det är skillnad jämfört med reparationsinstallation. Återkommer med rapport om resultatet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hämtar bara dom kritiska, det fanns ingen patch till den office eller det operativ jag använder. inte heller använder jag .NET Framework

 

du skulle installerat en i taget andra gången, det kan även va bra att vänta några dagar med att installera. blir det problem för många så märks det ju i forumen

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-16 23:16:58 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

oftast så ligger problemet i datorn för det är ovanligt att det generellt är ett problem med en patch till tex windows xp (även om det har hänt). däremot kan det bli problem när patchen inte funkar med nån speciell/ovanlig mjukvara till tex ljud eller skrivare, även toolbars kan ställa till det.

det finns även en installations logg för varje uppatering där det kan finnas användbar info men det är ju bara för installationen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är lite långsökt att tro att det skulle vara fel på någon patch. Men eftersom XPP dök efter Windows Update så ...

 

Samma fel inträffade tyvärr också efter ominstallationen i ny mapp. Nu gjorde jag den på samma partition vilket inte är optimalt. Därför rullar nu en ren installation. Alltså helt renblåst disk. D.v.s. ompartitionerat och omformatterat (efter att sparat dokumenten förstås).

 

Vi får hoppas det fungerar annars blir det riktigt knepigt. Återställa BIOS kanske kan vara sista hoppet i så fall.

 

[inlägget ändrat 2007-07-17 22:49:50 av bipen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...