Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med dvd format.


esd

Rekommendera Poster

jag har en dvd videokamera och har spelat in på dvd - rw skivor och när man stoppar i en sån tom skiva i kameran frågar den om man vill formatera skivan i video ellser vr och jag har formaterat mina skivor i vr men problemet blir när jag ska lägga över filmerna på datorn jag har prövat med nero och adobe premier elements och inget av dom här programen hittar filerna men dom går att spela upp från skivan i power dvd så jag undrar om någon vet något bra program som kan hitta och lägga över dom här filerna på datorn och göra dom till ett format som vanliga videoredigerings program kan läsa.

 

Filerna heter vr movie och under står det mpeg file i mappen med filerna ligger det med en liten bup fil som heter vr mangr den finns inte med när man spelar in på dvd+rw skivor om det nu har någon betydelse.

 

Snälla hjälp.

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 21:29:58 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilken filändelse har egentligen filerna?

Är det möjligen .vob som på en "riktig" DVD?

 

Alltså "ser" skivan ut som en hyrd/köpt DVD-film?

 

En .vob ska enl. uppgift här på forumet gå att döpa om till .mpg

 

Ett mycket bra konverteringsprogram är

TMPGEnc 4.0 XPress

http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Filen heter vr-movie och under står det mpeg file så jag antar den är i mpeg men borde inte adobe och nero progrram klara det formatet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ frågan i rätt forum...;)

här chattas det om vardagliga saker i Avkopplat.. större chans i de andra forumen till hjälp..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Testa Clone DvD och se om detta klara´r av detta?

 

http://www.clonedvd.net/

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack Mikael63 det programet du föreslog fungerar perfekt det är bara en liten sak och det är en liten text som står uppe i högra hörnet precis i början av det färdiga klippet (TMPGEnc 4.0 XPress) Det kanske inte går att få bort men om någon vet nåt så är jag tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...