Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raid - Hur gör man?


seback

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har köpt en ny dator, Dell dual core, med 2 raid Sata hårddiska. Datorn har just nu har Wista som operativ system. Eftersom jag pysslar med musikprogram vill jag gärna använda mig av mitt gamla operativ system XP. Kan jag bara formatera om min nya dator med XP skivan? Är det något jag bör tänka på för att få ut maximalt med prestanda med tanke på Raid hårddiskarna? Någon som vet?

Tackar på förhand för råd!

/seback

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Om du ställer in i BIOS att den ska boota från Cd`n och sedan stoppar i Xp Cd`n så borde väl gå bra!

 

Sen under installationen får du frågan OM du vill köra Raid eller SCSI diskar har jag för mig, sedan är det bara att följa Instruktionerna!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är SATA-diskar så behöver du ha drivrutinerna för SATA-kontrollern på diskett innan du startar installation och så trycka på F6 när den möjligheten dyker upp tidigt under installationen. Dessa drivrutiner hör till moderkortet och hittas normalt på webbplatsen för moderkortstillverkaren.

 

Kontrollera också att det verkligen finns XP-drivrutiner för alla delar i din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...