Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte läsa vissa mail.


Nicole

Rekommendera Poster

Jag kan inte läsa mail från en vän som använder en "engelsk" e-post sida som hon skickar mail med.

Det ser ut så här:

 

Det ska gå att göra en inställning för språk kolla om er dator inte är inställda för Å Ä Ö bokstäverna

 

Jag använder Outlock Express. Jag kan läsa mail från andra utan problem.

Vad ska jag göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är ju å, ä och ö som är problemet:

Å Ä Ö

 

jag kan inget om sånt här men kanske hon har ett svenskt tangentbord och den engelska sidan kan inte tolka å,ä,ö. skriver hon gora i stället för göra så antar jag att det inte blir något problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, jag tror också att det inte är något du kan göra utan "felet" är hos din vän.

Hon skickar via någon form av webmail typ hotmail antar jag. Har hon möjlighet att bifoga dokument till sina brev?

Hon kanske kan skriva breven i ex. Word, spara och bifoga. Risk finns förstås att det är antivirusspärrar men det är ju bara att testa vad som släpps igenom.

Att skriva i Anteckningar(notepad) och spara som .txt kanske inte hjälper då jag märkt att detta "konverteras" till att vara vanlig text i själva e-brevet. Var denna "konvertering" sker vet jag dock inte, om det är hos avsändaren eller hos mottagaren.

Testa även det. En textfil är ju mindre och Notepad finns ju installerad i alla PC. Använder hon Mac vet jag inte men då är det väl säkrast att spara som RTF som ska kunna läsas av både PC & Mac.

Omständigt, ja, men bör fungera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...