Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konkurs - Domän


bra

Rekommendera Poster

har ett ex. företag alltså ett bolag som har gått i konkurs rätt till varumärket fortfarande vid .com domän?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel men alla rättigheter tillfaller väl konkursboet, hur det sedan delas upp eller säljs ut för att täcka skulder vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det där är en sak mellan företaget och de de har betalat för att få ha sitt varumärke som ett namn i com-domänen. Det hänger nog inte på när företaget går i konkurs, snarare på när den person namnet är skrivet på, slutar betala. Jag har för mig att det brukar vara årsavgifter för de där domänerna. Då skulle det alltså kunna dröja upp till ett år innan namnet blir ledigt på grund av att företaget inte finns där och betalar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Japp. Många domännamn är ju ganska eftertraktade- och räknas då som en tillgång för konkursboet. En tillgång som kan säljas av konkursförvaltaren och täcka eventuella skulder som finns.

 

Saknar domännamnet ekon. värde så är det väl som så att det finns kvar som en "död site" tills avgifterna skall förnyas..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har bytt användarnamn kom inte ihåg lösenordet och fick det inte i mailboxen.

Men konkursboet är inte upköpt vad jag vet och tiden som det skulle säljas under har löpt ut.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Jag skulle vilja gå så långt och hävda att det överlåts endast vid likvidation och uppköp av företaget.

 

Du kan väll plinga prv och någon advokat och fråga vad de har att säga.

 

Mvh

Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...