Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstiga tecken och färger på skärm


_Bastard_

Rekommendera Poster

Hej.

 

För ett tag sen märkte jag att min dator började bete sig konstigt, när jag spelade ett spel, helt plötsligt började alla färger i spelet se konstiga ut, och en massa tecken kom upp på skärmen.

 

Jag stängde av datorn och slog på igen, och då var allt normalt igen, men ett par veckor senare så uppstod samma problem,

fast denna gång kom problemet direkt när jag slog på datorn, alltså redan under BIOS och hela köret. Man kan inte komma in på skrivbordet överhuvudtaget och den startar till slut om sig.

 

Och så håller den på, tills man slår av och på datorn några gånger, så är det helt plötsligt normalt i ett par veckor igen.

 

Någon som har nån idé om vad som kan vara fel?

 

MVH Peter

 

[inlägget ändrat 2007-06-28 15:10:05 av _Bastard_]

[inlägget ändrat 2007-06-28 15:10:21 av _Bastard_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara värmeproblem, så plocka och blås bort damm från ventilationshål och fläktar.

 

Det kan vara nätaggregatet som håller på och ger upp.

 

Finns säkert fler möjligheter också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Okeej, jag har blåst bort en del damm nu från datorn, får se om det hjälper men det var inte speciellt mycket som fanns.

 

Finns det nåt sätt att kolla om nätagget håller på att ge upp? Eller om det kan vara nåt annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har laddat hem Speedfan, men vet inte riktigt vad det är jag ska kolla efter, t ex så står det tre olika temperaturer om man går in på det, med pilar och grejer.

 

Edit: Hittade Voltages, och där är det en massa volttal, som är ibockade?

 

[inlägget ändrat 2007-06-28 22:47:02 av _Bastard_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...