Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wester Digital hd


Swede20

Rekommendera Poster

nån som har erfarenhet av dessa? det är en 40GB av

Caviar disk...har krångel..går ej att partitionera med fdisk..vid partitionering står mätaren på 0%..win2k's setup prog klarar av att partitionera den..men win2k's fat32 är ej kompatibelt med win98 eller winME...jag blir snart galen..hd'n är alldeles ny...vid test av install av win2k så blire hardware malfunction efter halva installen....har kikat på wester digital's hemsida..hittade där datalifeguard..men funkar ej att göra diskett från deras imagefil...ännu mer frustrerande....

 

 

_________________________________________

Telia=Felia=sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men win2k's fat32 är ej kompatibelt med win98 eller winME

 

Jo.

 

...ännu mer frustrerande....

 

Har själv ett par WD400BB - väldigt trevliga diskar. Har du funderat på att be om en ny ifall den här är trasig?`(RMA)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä..win2k's fat32 vägrar win98 att installera på..tro mig jag försökte...jag blir ganska så vansinnig på datorn snart...det dumma är att jag ej är helt säker på att det bara är disken..kan vara nåt annat också...ska testa i en annan dator imorrn få se om jag lyckas partitionera skiten...

 

 

_________________________________________

Telia=Felia=sant

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag testat med en annan HD i burken min egen...den vägrar starta upp win2k där...nåt fel i bootsektorn säger den...men funkar kanon i min burk...så det är nåt annat som strular...tror ni det kan vara IDE kabeln som kan vara nåt fel på..och äre inte det då äre fanimej fel på moderkortet...

 

 

_________________________________________

Telia=Felia=sant

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att byta kabel förstås. Berätta sedan..

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet varde härmed vara löst...uppgraderade BIOS och partitionerade på en annan burk..däremot win2k fick jag ge upp..men win98 gick att få in

 

 

_________________________________________

Telia=Felia=sant

 

[inlägget ändrat 2001-07-28 18:56:25 av Swede20]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...