Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

avinstallera Windows XP


kleio

Rekommendera Poster

Hej! Min Windows krånglade och då istallerade jag om Windows men eftersom det inte gick installera om på samma hårdisk C hade jag instalelrat den på en annan hårdisk F. Nu vill jag ta bort Windows från hårdisken C och försökte formatera hårdisken, men det gick inte. Vad ska jag göra för att ta bort det gamla Windows?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Om du ställer om i BIOS OM du inte redan gjort detta att den ska boota från Cd`n och sätter i Xp`n och startar om datorn så ska du normalt kunna Formatera och om installera igenom Xp Cd`n

 

Det brukar då stå vid uppstart "Tryck på valfri knapp för att starta med Cd`skivan"!

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Men jag vill inte ta bort Windows från hårdidken F, jag vill bara ta bort från hårdisken C...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det ska fungera så måste du ange disk F som primär partition och ange den som systemstart. Det är lite avancerat så jag råder dig att följa Helren's råd och göra en ren installation på C och ta bort XP från F.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset! Att jag har inte tänkt på det! Nu har jag ändrat på master och slave och den stora hårdisken är med Windows på! Allt fungerar som det skall! Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...