Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta sida på dubbla skärmar


Fristadbo

Rekommendera Poster

Jag kör med dubbla skärmar på min dator och har ett problem.

Min "huvudskärm" står till höger om min "sekundära skärm" för att den får inte plats på den vänstra sidan.

 

Så När jag ska flytta tex ett fönster från huvudskärmen så får jag dra fönstret till höger för att det ska landa på skärmen som står till vänster. (hoppas ni fattar)

 

Går det att ändra inställningen på något vis så att jag kan dra ut saker från huvudskärmen åt vänster istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo det ska gå under egeskaper för bildskärm osv.

Någon kryssruta har jag för mig eller om man helt enkelt bytte plats (dra & släpp) på skärm 1 & 2 som syns i dialogrutan.

 

Däremot verkar det inte finnas något liknande alternativ om man, som jag ville göra, ha utökat skrivbord och ha den bärbara PC,s skärm som den ena och en extern skärm som den andra. Alltså att kunna välja plats - höger/vänster på dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Högerklicka på skrivbordet och välj "Egenskaper" och därefter fliken "Inställningar". Därefter klickar du (och håller nere knappen) på skärmen du vill flytta. Sedan är det bara att dra runt skärmen tills du placerat den där du vill ha den, lämpligtvis till vänster om din primärskärm. Var det svar på frågan? smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...