Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Local area connection "svarar" inte

vidarvega

Recommended Posts

Problem:När jag höger klickar och väljer egenskaper på local area connecton brukar det öppnas en ruta där det står ip-nummer etc. Inställningar som ska göras om man kopplar in en ny router och liknande. Nu händer det inget ting. kan alltså inte ändra något alls, den lilla ikonen som visar local connection går det inte att höger klicka på äverhuvudtaget. vad kan detta bero på?

Den "lilla" ikonen. Menar du den som ligger i systray, alltså vid klockan?

Om du öppnar nätverksanslutningar från startmenyn - kan du högerklicka & välja egenskaper då?

jag vet inte hur det funkar hos dig men jag får klicka på den nätverksanslutningen jag använder, i kontrollpanelen. när jag gör det så finns det en flik som heter support med ipadress osv

väljer jag att visa ikonen så h-klickar jag på den och väljer status.

du menar att det är denna som inte visas alls? kan det va en popup blockerare som är orsaken?

Nej inget fungerar jag är liksom utestängd från allt som har med mina nätvrksanslutningar att göra!

Den visas men inget händer när jag klickar, däremot så finns det ett alternativ som heter Bridge connections...Blir väldigt osäker, mewn jag tror att det inte fanns med förut. jag har en Netgearrouter inkopplad men vill koppla in mitt modem/trådlösa router från Speedtoutch. Den har däremot trilskats också...Även innan jag fick problem med nätverksanslutningarna. Dock så fungerar det att surfa på alla våra fyra datorer.

det enda sättet jag kan tänka att du gör är att du klickar på ikonen mina nätverksplatser (på skrivbordet) och då visas ju dom olika lokala nätverksanslutningarna. då går det att välja egenskaper men iaf så är det ju nåt fel på windows om rutan typ hänger sig och du inte kan klicka på dom olika flikarna. känns ju onödigt att installera om windows (vilket borde lösa problemet) för en sån sak, cecilia har säkert nån bra ide på vad som är problemet så vänta tills hon svarar

Jag har läst inläggen förut men inte kommit på något bra. Möjligen tips 392 högerkolumnen på http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Men jag vet inte riktigt vad den gör.

Jag har för mig att jag har hört om något sådant på en infekterad dator. Så det kan väl vara bra 927 om du kollar upp en HijackThis-logg. Jag gör det inte eftersom jag inte får några bevakningsmejl.

Som alternativ till ominstallation så finns ju System File Checker, sfc /scannow, också.

Hej! System File Checker, sfc /scannow,jag tror att jag gjorde det. Alltså lät windows bläddra igewnom hårdisken efter eventuella fel. Men problemet kvarstår. jag har inte testat www.kellys-korner ännu men det är irriterande. jag har gjort en delvis ominstallation (tror jag)jag la in XP på nytt men behöll alla filer etc. som fanns samlat. Ska jag testa att blåsa ut allt och göra en total ominstallation kanske?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...