Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har nätagget brunnit!?


Nuffe

Rekommendera Poster

Min dator har nydligen uppfört sig märkligt. Mitt under körning kan den totalhänga sig och en omstart via reset-knappen är nödvändig. Inte nog med detta, ibland när jag ska starta datorn så är skärmen bara svart och jag ser ingen "self-test", helt enkelt svart. Och windows startar inte eftersom jag inte hör något ljud om jag låter datorn gå en stund (windows välkomst-ljud).

 

Jag har fått tips får olika håll att nätagget har överbelastats.

 

För en tid sedan krashade datorn eftersom jag pressade mitt grafikkort upp till 135 grader celsius (ingenting med mening, Flatout2 var boven). Jag vet inte om detta kunde ha någon direkt inverkan på nätagget.

 

Har följande:

GeForce 6800NX

2 SATA diskar, 2 IDE diskar

1 DVD-brännare

AMD64 3500+

2X 512MB

Allt detta drivs av 680W vilket har räckt innan.

 

Om det inte är nätagget, vad kan det vara då?

 

Luftflöde till grafikkortet är fritt från damm. Har rensat det regelbundet efter krashen med Flatout då jag märkte att det var ganska tilltäppt.

 

[inlägget ändrat 2007-05-31 16:40:18 av Nuffe]

[inlägget ändrat 2007-05-31 16:40:44 av Nuffe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Jag har fått tips får olika håll att nätagget har överbelastats

 

Det tror inte jag iaf, då det på 680W ska räcka mer än väl till det du har!

 

Mitt Nätagg ligger på 450W kanske 500W Om jag inte missminner mig !

 

Och då har jag 2 s-ata2 diskar 2x1Gb+2x512Mb i Dual, DVD + DVD Brännare, + En J*vla massa usb enheter där ibland en USB disk, Och har även kört med ett extra Pci kort med IDE Hdd inkopplad utan problem!!

 

Har du testat att resetat BIOS?

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort lite yttligare research i ämnet och testat följande:

 

Köra med ett annat nätagg (260W) med endast grafik, minne, cpu och moderkort. Fungerade icke.

 

Körde samma sak som ovan dock bytte jag grafikkortet för att utesluta grafiken. Fungerade inte.

 

Jag har konstaterat att det är moderkortet som inte fungerar. Det kan ocskå förklara vissa andra problem jag haft som jag inte har brytt mig om. Så som tangetbordet fungerar inte väl inne i windows. USB-musen måste tas ut och sättas i igen för att fungera (ibland).

 

låter det rimligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Ja visst men det är svårt att ge ett prefekt svar på detta!

 

Men det lutar nog åt M-kortet som är boven i dramat!

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...