Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

startproblem


SINGELSTRING

Rekommendera Poster

SINGELSTRING

när jag ska starta datorn får jag ingen signal till skärmen, datorn verkar starta men det kommer inget pip och cd-rom och processorn jobbar utan att det händer något. vad ska jag göra för att få den att starta? desperat!! Jan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det fungerat tidigare? Vad gjorde du då det slutade fungera?

 

Jag hade precis samma problem och då var jag tvungen att köpa nytt moderkort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SINGELSTRING

Det är min mammas dator. den har fungerat förrut. hon satte på den men eftersom den inte kom något på skärmen så stängde hon av den genom att bryta strömmen. Jag ahr kollat hd'n och det verkar inte som om det är något liv i den. Man får kanske byta moderkortet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara idé att om möjligt låna ett gammalt fungerade grafikkort som passar för att se om det är det som är felande och inte moderkortet. Mindre jobb med att testa det först och du slipper köpa ett moderkort i onödan om det visar sig att det inte var det som var fel...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr.Mattias

 

jag har just det här problemet också.

jag har precis bytt moderkort, processor, nätagg och minne.

 

dock kan jag bara ha i min hårddisk och inte cd-spelarna.

 

måste de vara i för att datorn ska starta?

jag får ingen ström till tangentbordet och inte heller lyser musen..

sen är skärmen helt svart, den står typ i ''standby''.

 

vad ska jag göra? kan det vara moderkortet som har pajjat på min också då eller?!

 

jag skulle tro att jag gjort nått simpelt fel bara :P sen undrar jag det där moderkortet, man får ju med nån såndär cd skiva. ska man starta den med den eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man undersöker startproblem så ska man ha i så lite som möjligt, ingen hårddisk, inga CD/DVD-enheter, ingen mus, inget tangentbord, inga extrakort. Du kan t o m ta bort grafikkortet, då ska BIOS pipa om det startar. Har du anslutit allt ordentligt? Är du säker på att minnena sitter i ordentligt t ex , ta ut dem och sätt tillbaks igen och se till att de verkligen klickar i ordentligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SINGELSTRING

Jag har kopplat ur hd cdrom diskettenhet men ändå inget pip? vad kan man göra? är det fel på moderkort eller processor?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...