Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med skrivare

<-->

Recommended Posts

Har en Hp psc2350 och problemet är att då jag skall skriva ut och vill ändra inställningarna för utskriften och går in i Egenskaper så är alla bokstäver bara streck. Det kan se ut så här

lll-ll © 210

Alla menyer och knappar är där de ska men bokstäverna är borta.

Har tidigare haft något liknde problem men vet inte hur jag löste det. Problemet kom då jag formaterade datorn.

Hel Och Ren

Hej

Testa med att avinstallera denna och gör en ny installation Kanske?

Har du scannat efter Spy-Ware,Virus mm?

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 2,25Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb Extern,Nvidia PCIE 7600G

Avinstallera är väl det första folk gör innan de ber andra om hjälp? ;)

Nope inga virus eller spyware.

Jag har för mig att jag någon gång i något program, dock inte skrivarinställningar, var tvungen att "manuellt" välja Engelska som språk, fast det egentligen bara fanns det att välja.

Om man inte aktivt valde det "ville" programmet ha systemets språk dvs. Svenska och programmet fick väl spunk när det fanns åäö med och klarade inte av att visa de övriga tecknen heller..

Nu vet jag ju inte om man någonstans kan välja språk men kanske vid installationen, att välja Engelska där kan fungera (om det nu var Svenska som var valt tidigare)

Hel Och Ren

Hej

Avinstallera är väl det första folk gör innan de ber andra om hjälp? ;)

Inte dom som inte är så kunniga som du!

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 2,25Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb Extern,Nvidia PCIE 7600G

Det verkar som om du Mikael63 skulle ha rätt. Det går dock inte att välja språk vid installation har försökt att köra över filer manuellt från cd med annat men utan resultat. Hur skall jag göra för att ändra språket?

Jag har råkat ut för diverse mysko fel där man hittat lösningen så långsökt man kan tänka sig..

Nåt med utskriftsbekymmer i Autocad/elprocad hade att göra med teckensnitt för bildskärmskortet (jo, det är sant!)

I Excel kan det ju bli konstgheter om man har felaktiga inställningar i Nationella inställningar...

Om du klurat ut hur du ska ändra inställningarna en gång trots felande text kan man, fast det är ju lite omständigt, "installera" skrivaren flera gånger så att du har ex. tre skrivare som heter ex. Färg_snabb, Färg_bäst, Svartvit (osv). Sedan ändrar du grundinställningarna för respektive skrivare och vid utskrift väljer du den skrivare som passar ditt utskriftsbehov.

Passar på att tipsa om ett jäkligt bra "verktyg" som heter FinePrint.

http://www.fineprint.com/products/fineprint/benefits.html

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...