Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

program startar inte


Lurick

Rekommendera Poster

Hej

Jag har två fel som kanske i grund och botten är samma fel.

1. När jag trycker på en programikon på skrivbordet

startar inte programmet, detta gäller två nyinstallerade progam.

2.När jag startar vissa progam via "kör" visas fönstret i 1-2 sekunder därefter avslutas programmet automatiskt.

Kan någon hjälpa mig? Jag kör win xp pro,

LURICK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Normalt med vissa program. Det är då lämpligt att starta dem inifrån Kommandotolken (Start - Program - Tillbehör) i stället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsgubben

Hmm...intressant, jag hittade kommandotolken, men hur skriver jag i rätt kommando? Jag tänkte pröva på Itunes som strular på det här sättet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver likadant i Kommandotolken som du gör i Kör-rutan.

 

Se efter om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) för just det ögonblick som programmen inte startar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsgubben

 

Vad du kan!!!!

 

I loggboken kommer ett fel; Felaktigt program Itunes ver 7.1.1.5, felaktigt modul unknown, ver 0.0.0.0, felaktig adress 0x585407ae. Samt ett annat felmedd;

 

Fel-bucket; 397085756.

 

När jag skall köra i kommandotolken står det C:/documentsandsettings (+mitt namn)/. Vad skriver jag sedan? Ituens bara eller något annat?

 

Jag e rätt vilse i pannkakan just nu....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsgubben

Lite mer info, hittade en rad felmeddelanden på ett annat ställe i loggen, alla har att göra med "plug-in". Kan det hänvisa till Quick Player kanske, för det startar inte heller och är ju med i samma nedladdning som Itunes. Såg förresten på Apples hemsida att fler människor har problem med samma efter uppgradering.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju finnas många plug-in i din dator så det är ju svårt att veta om det gäller QuickTime eller inte. Har du prövat med att avinstallera QuickTime och Itunes i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program och sedan ladda ner dem på nytt från Apples webbsida?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har försökt starta via komandotolken men det hjälper inte.Ej heller skrivs något i loggboken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...