Just nu i M3-nätverket
Jump to content

psp eller ds

sutkorv

Recommended Posts

vad ska jag välja mellen ett playstation psp eller ett nintendo ds och varför

[inlägget ändrat 2007-05-22 20:14:15 av sutkorv]

• 9 months later...

Beror lite på din ålder skulle jag säga. DS har ju mer av domhära barn spelen. ingen speciell grafik heller om de är de du vill ha. PSP har mer kraftigare grafik å desutom mer våldsamare spel. går tom sätta in custom Firmware om man vill. Dom är ju ganska lika i priset å måste säga PSP:et är mkt värdare å skaffa! du kan ju kolla upp allt den har. men kan surfa på internet osv.

Hej,

Har båda och jag skulle säga att man får mer för pengarna om man köper en PSP. Visst DS:n är okej, men spelen riktiar sig mer mot barn i viss mån. I övrigt har inte DS:n mycket att erbjuda som PSP:n inte klarar (visst, PSP:n har ingen pekskärm, men ändå...).

På PSP:n kan man titta på film, lyssna på musik, kolla på internet om man har trådlös uppkoppling (och spela spel över internet), bygga ut minne med minneskort. Med mera, möjligheterna är stora.

På DS:n kan man chatta trådlöst med andra enheter i närheten, även spela vissa spel trådlöst (förutom att spela spel "offline"). Har man gamla gameboy advance-spel så kan man spela även dem.

Sedan vad man väljer är väl mycket smak och tycke, skulle jag välja att köpa en ny i dagsläget så skulle det vara en PSP.

• 1 month later...

har också bägge det är psp som är mkt bättre ds

det enda positiva med ds är att man inte behöver chippa/flasha det det är bara att köpa R4/M3 kort  psp måste man ju chippa

p.s Tror R4 har lagt ner

• 1 month later...
ScaniaR500

jag säger helt klart psp. har ett själv(psp slim silver) och är jättenöjd med den. jag säger i stort sätt samma som de andra. och med costum firmware kan du köra homebrew, du kan köra nintendo ds emulatorer som gör att du kan köra nintendo ds-spel. med andra ord det finns massvis med möjligheter med psp 

• 3 months later...

Det helt på vad du har för krav och vad det är för sorts spel du gillar mest. Nintendo DS har ju dessa underbara Zelda, mario, metroid spelen mm medans PSP,n har lite mer våldsspel. Själv skulle jag vilja ha fler rollspel till DS.

vad ska jag välja mellen ett playstation psp eller ett nintendo ds och varför

[inlägget ändrat 2007-05-22 20:14:15 av sutkorv]

välj psp. bättre grafik, bättre spel och möjlighet att lägga in costum firmware på psp:et vilken jag har på min psp slim. så enligt mig ska du helt klart välja psp:et

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...