Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Blåskärm

Mikael63

Recommended Posts

Tänkte kolla om det är någon fler än jag som fått blåskärm i samband med senaste uppdateringarna från Microsoft?

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL osv...

XP Home

Fick mysko info "från" Chkdsk om att det inte fanns tillräckligt med diskutrymme för att utföra en viss åtgärd men utrymme finns =? Växeln /f ska väl inte göra en defrag som kräver visst utrymme i procent.

nej det är nog nåt annat, det står ingen filnamn?

det va problem med en uppdatering och det visa sig genom ett felmeddelane när man starta ie

sen kan man ju förstårs ha otur med vad man än installerar

Nix, inget filnamn & inget är installerat efter uppdateringen. Blåskärm på den datorn har det inte varit på mycket, mycket länge men inträffar flera gånger dagligen och började samma dag som uppdateringen (till sist) gjordes. Inga program körs (förutom antivirus & brandvägg).

(Skrev av en siffra för lite på hex-koden i morse innan jobbet)

IE har jag inte startat men det ska undersökas. (inga bekymmer med svchost iaf.)

Ska kolla om det skapas återställningspunkt alternativt om det går att avinstallera senaste uppdateringarna för att bekräfta om det är där orsaken ligger. kan ev finnas annat samband som visserligen inte kvarstår - fick jobba lite extra med nerladdningar vilket innebar lite extra skrivningar till disk.

Ska testa disken oxo...

en fördel anser jag att det är att plocka dom manuellt, vänta några dar föl att se om det dyker upp användare som fått problem.

installera en eller två åt gången (jag har faktiskt inte än lagt in den senaste uppdateringen till ie men det är nog mest för att jag glömt bort det)

jag skulle ta bort alla utom ie uppdateringen och försöka igen.

du hämta alltså alla uppdateringarna som kom 8 maj nyligen?

[inlägget ändrat 2007-05-21 14:22:20 av 927]

ja, info om att det finns nya uppdateringar att installera har legat i systray bra länge och nu i helgen tänkte jag att jag kunde ta mig tid att åtgärda bekymmer med svchost.exe (som jag hade förväntat mig & som jag fixat tidigare) men allt verkade fungera bra förutom blåskärmen då. Jag ska följa rådet ang. IE och återkommer med info om hur det hela fortlöper.

Info för de som ids följa tråden:

Senaste uppdatering av IE avinstallerad och ingen blåskärm än. Har gått så pass lång tid att det finns klart samband. MEN - jag har gått rätt hårt åt disken också - bytt till NTFS på alla partitioner, ändrat storlek på C:, kört Defrag. Nu tror jag inte att fel upptäckta på disken var orsak till blåskärm utan snarare en orsak AV blåskärm. Så någon uppdatering av IE blir det inte mer (Eg. j-igt dumt av mig att välja med den då jag inte använder IE...)

fegis, det är ju bara försöka igen. lite "kul" måste man ju hade med datorn :)

jag har faktiskt inte lagt in ie kb'n än. måste komma ihåg det innan jag stänger ner i natt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...