Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nätverk i vista


niclas75

Rekommendera Poster

jag har ett litet problem.

jag har kopplat upp två datorer med vista i sig till varandra.

jag kan dela ut mappar och jag hittar dom genom nätverket.

Men när jag ska kopiera eller använda en fil på den ena dator från den andra händer det ingenting. den typ hänger sig och jag får meddelandet att nätverks namnet inte längre är tillgängligt. typ som om något blockar datorerna från varandra. vad kan jag göra för att lösa detta problem.

jag har behörighets nivån på full och säkerhets behöriget på full.HJÄLP mig..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har provat att stänga av allt vad det gäller säkerhet på båda datorerna men ingen skilnad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del Vista-användare klagar på långsamma filöverföringar till andra datorer på nätverket. En del av problemen beror på en ny funktion i Vista som är avsedd att förbättra hastigheten vid filöverföringar.

 

Filöverföringar på nätverket, allra helst stora sådana, kan i vissa fall gå mycket långsamt mellan en Vista-dator och en Windows XP-dator eller en Windows Server 2003. Detta beror i många fall på en ny funktion i Windows Vista som är avsedd att förbättra hastigheten när filer förs över på nätverket.

 

Funktionen är känd som autotuning och innebär att nätverkspaketens storlek justeras automatiskt vilket i de flesta fall leder till ökad hastighet. Denna funktion fungerar dock inte med all hårdvara och problem med prestanda kan uppstå. Problemen löses i många fall genom att avaktivera funktionen autotuning.

 

länk nedan till möjlig lösning

http://support.microsoft.com/kb/932170/en-us

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni äger. Denna sida är helt perfekt allas kunskap och vänlighet slår allt. keep upp the good work.

Tack talisman sidan hjälpte och allt fungerar perfa.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill bara vara till hjälp .. Dina ord värmde.. ;)

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...