Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vart ska jag koppla in mitt Logitech 5.1 system?

tgc

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem nämligen att jag vet inte vart någonstans jag ska koppla in mitt Logitech 5.1 system i datorn? Jag har ljudkortet Sound Blaster X-Fi Fatality Edition och kontakterna för logitech är färgade: Grön,Svart och gul. Och bak på ljud kortet är det fyra kontakter färgade i guld med svarta ringar runt om. Det fungerar att koppla in antingen den svarta eller den gröna kabeln i ett av kontakterna på ljudkortet men ljudet blir då skumt och bara fram systemet eller bak systemet fungerar då beroende på vilken färg du stoppar in. Jag vill så klart att alla högralare ska funka o med bättre ljud:P Men hur ska jag göra??

Tack på förhand..

//Tgc

[inlägget ändrat 2007-05-13 17:58:06 av tgc]

Ena kontakten är för front(grön), andra för bak(gul) och tredje sub/center(svart) om jag inte har helt fel. Det är bara att ta reda på vilket uttag som är vilket på X-fi ljudkortet.

-=-

CPU: AMD Athlon X2 4200+

VGA: HIS Radeon X1600XT 256MB

RAM: 1024MB NONAME

HDD: 2X Seagate Barracuda (250 + 200GB)

MB: ASUS A8R32-MVP Deluxe [CrossFire]

PSU: Antec NeoPower 480W

[inlägget ändrat 2007-05-13 19:27:37 av Jiiniasu]

Det kommer ljud ur bara en kontakt på ljud kortet. Så ja kan bara ha en av kablarna in kopplade på kortet. Resten av kontakterna låter det inget ifrån..

[inlägget ändrat 2007-05-14 18:49:32 av tgc]

Kolla inställningarna på kortet. Kan vara att den är ställd på stereo. Då används de andra kontakterna troligen som line-in/mic etc.

-=-

CPU: AMD Athlon X2 4200+

VGA: HIS Radeon X1600XT 256MB

RAM: 1024MB NONAME

HDD: 2X Seagate Barracuda (250 + 200GB)

MB: ASUS A8R32-MVP Deluxe [CrossFire]

PSU: Antec NeoPower 480W

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...