Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VILKEN HÅRDDISK SATA2 ELLER IDE ?


macki__cool

Rekommendera Poster

macki__cool

hejsan! min gamla hårddisk har kraschat och det var inte lönt att beställa nya delar till den för det skulle kosta lika mycket som en ny. då jag nu ska köpa en ny hårddisk vet jag ej vilken sort jag ska ha! mitt moderkort heter

ASROCK, K8NF4G-SATA2 .

då moderkortet heter sata2 borde det väl vara en sata2 hårddisk jag ska ha? men det är ju en ide plats man kopplar in hårddisken på i mitt moderkort? mycket tacksam för hjälp. denna länk ska nog vara mitt moderkort! http://se.ciao.de/ASRock_K8NF4G_SATA2__54538

 

jag har 2048 mb ram, amd athlon 3000+ om det skulle vara till någon hjälp!

 

 

vad har det för skillnad vilket buffert minne man har 8mb eller 16mb? vad är bäst?vilken skillnad är det?är det någon skillnad vilken rotationshastighet man har på hårddisken? vad är bäst? skillnad? hoppas någon kan hjälpa mig! tack i förhand!

 

mvh marcus

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-12 16:04:31 av macki__cool]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Du kan ha både sata 2 och ide, så jag tycker du ska köpa en sata 2 disk.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Som ovanstånde skrivare tycker jag också att du ska satsa på en s-ata2!

 

Sen skillnade mellan 8Mb o 16Mb är den dubbla *ler* den tar in o ut information snabbare!

 

Ang hastigheten så är väl desstå högre desstå bättre,men ju högre varv den snurrar med ger för det mesta högre ljud också men normala diskar ligger väl på 7200Rpm !

 

Teori är när man vet allt och ingenting fungerar.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD939 2,25Ghz,2x1Gb i Dual 800Mhz,s-ata 400+160Gb+80Gb Extern,Nvidia PCI-E 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...