Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snälla hjälp kompilera Java 2sdk


Behruz

Rekommendera Poster

Hej! Det är så att jag har några programkoder som jag skrev i java 2 sdk pro. språk i en textredigerare men vet inte hur ska kompilera dem,

Laddad även hem jre-6u1-windows-i586-p-s.

En annan fråga är kommer programkoder som jag har i textredigerare och som skrevs med java 2sdk att funka med den filen som jag laddad?

snälla hjälp, för jag vet inte hur kompilera. Tacksam för svaret på före hand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du laddat hem "with JDK"?

Den måste du ha för att kunna kompilera

 

Installera den i sin defaultmapp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael,Tack för svaret, det är så att jag laddade ner filen på www.java.com/sv. Med tanke på att du frågade om "jdk" så är den inte rätt java fil för att programmera ?!?

Letade efter "jdk" på yahoo.com search som du pratade om och kom till sun.com och där laddade jag ner en fil som heter jdk-1_5_0_11_nb-5_5-win-ml.exe för windows platform och som väger 135.42mb , Frågan är - 1) Är den rätt java programm språk för att kompillera , om svaret är "ja", då kan du säga hur ska kompilera den? 2)Och går det att kompilera den utan nån internet anslutning? Tacksam för svaret på förehand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På:

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

Kan du ta:

JDK 6u1 with NetBeans 5.5

This distribution of the Java SE Development Kit (JDK) includes NetBeans IDE, which is a powerful integrated development environment for developing applications on the Java platform.

 

Och sedan där:

Java SE Development Kit 6u1 and NetBeans IDE 5.5 Bundle Downloads

 

Och där beroende på operativ.

Den för Windows är på 140 Mb

 

Då får du med allt du behöver - allt tidigare från Sun behövs inte.

 

Du får då även NetBeans:

"The NetBeans IDE is a robust, open source Java IDE(Integrated Development Environment) that has everything software developers need to develop cross-platform desktop, web and mobile applications straight out of the box. You can write, compile, debug and deploy Java programs for the Solaris, Windows, Linux and Macintosh platforms."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...