Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Systemåterställning fungerar ej

kgeriks

Recommended Posts

Efter att ha installerat Pinnacle studio v 9.0 fungerar inte Windows Live Messenger, får felmeddelande. Ljud in via windows standardenhet eller ljudkortet fungerar inte heller längre. Jag försökte därför göra en systemåterställning, men oavsett val av tidpunkt så får jag meddelandet "Återställningen slutfördes inte" - inga ändringar har gjorts. Varför fungerar inte systemåterställningen ?

Glömde - ljud in har jag åtgärdat och det fungerar, det var någon inställning som förändrats.

Hej problemlösare!

Du måste säkert vara inloggad som Administratör, är du?

Oskarius38

Guest ollemunter

Ominstallera systemåterställningen

1. Aktivera visning av gömda systemfiler i explorern.

markera "Visa dolda filer och mappar" och nedanför den Avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler" (rekommenderas ej). Glöm inte att markera den senare igen.

2.Leta reda på filen "sr.inf" som finns i C\WINDOWS\INF högerklicka och välj Installera.

3. Du kan bli tillsagd att använda windows installations CD men tror knappast det.

Denna operation, återställer funktionen och förhoppningsvis skall din systemåterställning fungera igen.

Det kan vara klokt att då och då avaktivera systemåterställningen, för att rensa gammla återställningspunkter, eftersom beroende på hur stor disk man har, så tar den utrymme. Visserligen rensas dom äldsta punkterna efter en tid, men ändå och beroende på hur insatt användaren är.

Lycka till.

Tack för anvisningarna.

Tyvärr hittar jag inte filen sr.inf utan endast sr.PNF.

Hej "ollemunter"

Har med intresse läst denna tråd, men inte heller jag hittar sr.inf i C\Windows\Inf.

Däremot hittar även jag sr.PNF.

Har du skrivit fel eller är det vi som inte kan leta?

Tacksam för svar

// CDP

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...