Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En licens av Norton AV till två datorer


pippirull

Rekommendera Poster

pippirull

Jag har en stationär och en bärber dator men endast en licens av Norton Anti Virus.

Vad händer om jag kör båda programmen av NAV men bara har en licens?

Avinstalleras det ena eller går det inte att uppdatera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Knepig fråga att svara på, i detta forum...

Att det ena avinstalleras är ju uteslutet, sådan "makt" har nog inte ens Bill's grabbar... att radera filer på någon dator menar jag.

Uppdateringen skulle ju iofs. kunna loggas och "tycka" att typ "du har ju redan uppdaterat" men sådan logik tror jag är för omständig av Symantec. Det är programmet i sig som kontrollerar mot en server om databasen är gammal eller ej och uppdaterar om den är för gammal.

 

Sen kan man ju ha moraliska aspekter och undra om man FÅR göra så men just det hade du ju inte frågat så det behöver ju ingen svara på :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkitekten

Hej!

 

Mina erfarenheter av Norton Internet Security i samband med maskinbyten är att man inte kan registrera programmet på mer än en dator. Och utan registrering kan man inte uppdatera programmet. Virusdefinitionerna kan man visserligen hämta som en fil, men skyddet blir väl inte det bästa.

 

Även om Norton inte är helt uppdaterat så fungerar det så gått det går även efter att licensen gått ut. Till skillnad från F-Secure som inaktiverar sig självt efter licenstiden och lämnar användaren oskyddad!

 

Det är nog tyvärr så att vi måste se till att ha bra skydd, som kostar tid och pengar.

 

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillräckligt bra skydd behöver ju inte kosta pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...