Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivbord borta


ngli

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har Windows XP och nu har följande hänt:

Alla ikoner på skrivbordet är borta liksom den nedre menyraden med start etc. Går inte att högerklicka och inte använda windows ikonen på tangentbordet. Enda sättet att komma åt några program är att trycka ctrl+alt+del och då startas aktivitetshanteraren och då kan jag starta word mm. Mail fungerar via outlook men då jag trycker på internet explorer händer ingenting. Likaså om jag försöker öppna bifogade filer i mail som är från nätet, då öppnas Sök efter länk och Mina dokument och filen går inte att öppna. Jag har alltså kontakt med nätet via mail men inte via internet explorer. Jag har ominstallerat Windows XP inkl servicepack 2 från skivan jag har till datan, men ingen förändring sker. Jag har kämpat en hel dag nu utan att komma ett skvatt längre och tycker jag provat allt. Men något mer måste gå att göra?

Hjälp mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg) till en tidpunkt när det fungerade?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svärgubben hade råkat ut för exakt samma sak och han hade inte uppdaterat sitt antivirusskydd - samband eller ej men stort bekymmer. Virus fanns i massor.

Kunde ominstallera så pass att det hela gick igång men en del konstigheter kvarstod, virusvarningar & adware osv. Bytte disk till en större och då blev det en ren installation av allt. Klen tröst/ingen hjälp således men du kanske kan förbereda dig mentalt på att du kanske måste(?) formattera & börja om från noll...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...