Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ständig nerkoppling


AnteSyd

Rekommendera Poster

Hej.

Har fiberuppkoppling med en netgear DI-624 router och upplever att jag kopplas ner hela tiden, ju snabbare filerna laddas ner ju oftare kopplas jag ner som om det fanns en max gräns för nerladdning. Jag kommer inte år routern när jag är nerkopplad, så felet måste vara på datorn.

Jag är tvungen att gå till nätverksinställningar, avaktivera och aktivera igen. Detta är inte hållbart vid nerladdning av stora filer. Vad kan detta bero på???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara att routern inte klarar av den mängden kopplingar som det blir när man fildelar och därför startar om sig. Kolla hur lysdioderna på routern uppför sig när nerkopplingen sker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först så kan du pröva med att se till att routern står luftigt så att den inte blir för varm. Sedan kan du se om det hjälper att begränsa mängden du laddar ner, om det går i det fildelningsprogram du använder. Om det inte går eller inte hjälper så återstår nog inget annat än en ny router.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplade bort routern, me har fortfarande samma problem. Kan det vara fel på någon inställning???

 

//André

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit i kontakt med din internet-leverantör eller hört med grannar om de har problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...