Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst bredband, windows vista


Annkina

Rekommendera Poster

Har försökt ett par gånger nu att koppla in ZyXels trådlösa modem från telia på en bärbar dator med Windows Vista. Och det går inte. Vi får det att fungera en stund innan det lägger av. Det fungerar om vi tar bort det trådlösa och sätter sladden i datorn.

Vi har kört istallationen enligt Zyxels instruktioner här http://www.support.zyxel.se/fileadmin/user_upload/PDF_documents/Telia_kom_igang/zyxel_manual_tradlosrouter.pdf

När vi kommer till sidan 7 så slutar det se ut som i instruktionerna. Rutan uppe till höger med krypteringsnyckeln kommer inte fram utan det hoppar direkt till nästa ruta som är överst på sidan 8. Där står inte samma i rutan som här, och måste välja ja och inte nej som det står att jag ska göra för att inte komma till en sida som det bara står ERROR på.

När installationen är klar lyser OTIS-lampan vilket den inte ska enligt ZyXels support, men mycket mer kunde de inte säga. Mer än att det kanske kunde bero på Visa, men hon visste inte det heller.

 

Någon som har nått förslag på vad vi ska göra eller vad det är vi gör fel?

 

Annika

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet man det?

Är det nått jag borde veta?

 

Kan verkligen inget sånt här och blir irriterad när de som säljer säger att det är enkelt och inget går att göra fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på datortillverkarens hemsida efter Vistadrivers till din modell. Jag har en Toshiba som jag hittade en nyare driver till på deras hemsida. Jag hade samma problem tidigare, och detta hjälpte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...