Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BIOS uppgraderings problem på bärbar


darkhaze

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en bärbar dator (Compaq Presario 2147EA) som inte hade uppdaterats så mycket. Så jag satte mig ned och laddade ner några uppdateringar från Compaq's hemsida (HP). Det var en BIOS uppdatering som skulle installeras automatiskt och sedan stänga av datorn av sig självt när den var klar.

Jag stängde ner alla program innan jag körde igång uppdatering och allt gjordes på rätt sätt.

Den började utföra allt automatiskt, men ingenting syntes på skärmen. Skärmen var svart och power lyset blinkade blått från och till. Efter ett tag gick datorn igång och förde väldigt oväsen, jag antog att den höll på med uppdateringen. Efter mer än 10 timmar, så höll den fortfarande på att stängas av och på, och den blåa lampan blinkande. Jag kan överhuvudtaget inte få igång datorn igen, eftersom den fortfarande är i detta läge. Skapade också en "BIOS – DOS Bootable Diskett", som jag tänkte kanske kunde få igång den. Men eftersom den är helt fullt uppe i det läget hela tiden, så reagerar den inte på någon diskett.

Jag vet inte vad jag ska göra, för jag har ingen kontakt med datorn längre, kan inte komma in, skärmen är helt svart sedan BIOS uppdateringen som ändå inte slutfördes korrekt.

Hoppas på någon hjälp!

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...