Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inaktivera brandvägg?


Feeder

Rekommendera Poster

Hej! Ny på forumet! =)

Hur som helst har jag problem med en brandvägg som jag absolut inte vill ha. Den heter "ActiveArmor Firewall". Jag har ingen aning om vart ifrån eller hur jag har fått brandväggen. Därför har jag problem med den. Hur ska jag nu inaktivera denna brandvägg? Vill ha en annan och jag tror att denna brandvägg (ActiveArmor) hindrar mitt antivirusprogram (AVG) från att uppdatera sig.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

[inlägget ändrat 2007-04-08 16:10:56 av Feeder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ActiveArmor Firewall" hör ihop med Nvidia:

http://www.nvidia.com/object/security.html

I vänsterkolumnen så finns en länk till en guide, i den står säkert hur man avinstallerar eller inaktiverar brandväggen.

Eller se http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000002&conference=10500000000000659&posting=19500000003893551

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Det hjälpte en del men...

Jag följde tipset från din sistnämnda länk som sa:

"If you already installed the software then you might be able to uninstall it without reinstalling the nforce drivers. If you go into the windows add/remove control panel and select change/remove for the "nvidia drivers" a check box should come up. Select "remove only selected components" and it should give you the option of selecting the relevent bits for firewall/activearmour."

 

Fick fram följande 3 alternativ som jag kan ta bort men vet inte vilken/vilka som har med brandväggen att göra:

 

1) NVIDIA Ethernet Driver Components

2) NVIDIA IDE Driver

3) NVIDIA nForce PCI System Management Driver

 

Vågar inte gissa, nån idé?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig osäker, men _om_ det ska vara något av de tre så är det alternativ 3.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...