Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express


teil

Rekommendera Poster

 

Hej. Min mapp för Outlook Express har försvunnit från hårddisken. Jag brukar säkerhetskopiera den till en extern hårddisk men nu finns den inte någonstans. Outlook Express fungerar trots det som vanligt. Tacksam för tips var jag hittar mappen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du bör finna den om du först väljer att visa dolda filer och mappar via "Verktyg - Mappalternativ - Visning - Visa dolda filer och mappar"

 

När du har gjort detta så hittar du mappen med dina dbx-filer för outlooken under följande sökväg.

C:\Documents and Settings\ditt profilnamn ex. Magnus\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{DXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-.......}\Microsoft\Outlook Express X:en är en sifferkod som knyter till ditt Sid så det är olika för alla användare men jag tror inte du kan missa den.

 

I värsta fall så kan du söka efter *.dbx men då måste du tala om för söktjänsten att den skall leta i dolda och systemmappar.

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-06 06:21:18 av pkaffe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej. Tack för hjälpen. Jag har hittat Outlook Express. Trots allt konstigt, jag har hela tiden haft inställningen visa dolda filer och trots det så har sökfunktionen ej hittat rätt.

Tack än en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...