Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skrivarproblem


inkan

Rekommendera Poster

Hej igen!

Jag fick svar av molle 98 om mitt problem med min skrivare,tack förresten molle.Nu undrar jag om jag kan intallera eller ladda hem något som kan hjälpa mej?Det är problem med min epson,stylus color 400,den skriver bara i färg

inte svart.Molle säjer att det beror på att skrivaren

är gammal och att jag använder windows xp proff.

Jag har nya färgpatroner både svart,-färg.

Tänkte det kanske finns någon som har tips hur jag kan åtgärda problemet.

 

Hoppas på tur.

Inkan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns drivrutiner till XP kan ju bero på att det inte behövs några, att det redan finns "i" XP vilket är ganska vanligt.

 

Fungarar skrivaren på en annan dator?

 

Epson har ju en annan teknik jämfört med ex. HP som har munstycken i patronen medan Epson inte har på detta sätt.

 

Man brukar kunna "skriva svart" på olika sätt - genom att använda svart bläck eller genom att blanda de övriga färgerna så att det ser ut som svart.

Man brukar kunna välja i skrivarinställningarna hur man vill skriva ut, bara svart, även om det är färg i dokumentet, för att spara på de dyrare färgpatronerna.

 

Jag antar att du testat olika inställningar osv.

 

Vet flera som helt enkelt fått köpa ny skrivare men då har det inte berott på dator/operativsystem utan helt enkelt på att deras gamla Epson givit upp...

 

Fö. kan man ju hitta en ny skrivare till samma kostnad som nya bläckpatroner i original...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...